hmm

har snart läst ut richard dawkins ”illusionen om gud”, och jag måste säga att uppviglar-hanna är lite lätt rastlös…. :P  det finns nog ingenting som gör mig så arg som religionen; den kommer definitivt topp tre på listan över mina ”triggers”… haha, behövde bara passera ”norrköpings kristna skola” på vägen till affären för att bli förbannad förut. :)

…men det som varit bäst med boken är att jag fått en massa argument som stöd för mitt kraftiga ställningstagande emot religionen (jag vet att det finns flera, men jag skriver singularformen för det är samma skit alltihop), och det är alltid bra att ha i bakfickan…

annars har jag snöat in på framtidsskildringar för tillfället. håller på o läser george orwells ”1984” och efter det väntar aldous huxleys ”brave new world”… det kommer nog en rad eller två om det sen.

våren har dykt upp de senaste dagarna. solen skiner och vore det inte för den kalla vinden så skulle man lätt klara sig utan jacka ute. (måste bara såhär i förbigående påpeka att det var tvunget att snöa och blåsa snorkallt när jag var på norrköping – inter för en vecka sen; jag är inte ett dugg bitter…)

var i skogen igår kväll och nånstans på vägen var det liksom en tvärgrön triangel med växtlighet som hunnit apmycket längre än allt annat runtomkring. det såg inte ut att finnas nån direkt anledning till varför det var så; det var inte en glänta där solen nådde fram eller nånting… det var lite surrealistiskt, faktiskt. varnade mio för att gå in där och bli förtrollad… ;)