…ord heter du som slingrar dig undan…

– – – – –

och jag slickar mina sår med laurie r king. hon är definitivt ingen världsmästare på nåt sätt, men det känns inte som att hon gör några anspråk på att vara det heller. jag slipper i alla fall (ta i trä) huvudpersoner som bajsar på folks fönster (det var ungefär då jag inte orkade mer av ”ingenbarnsland”).

och lite tänker jag ändå att om laurie hade en riktigt bra samarbetspartner så skulle hon kunna vara en världsmästare.

– – – – –

har korrat hela tredje säsongen av ”got”. det var ett uppdrag jag först blev glad över eftersom serier är det jag gillar mest. den glädjen dog ganska fort när jag väl började titta. det diplomatiska sättet att uttrycka en åsikt om serien är att den inte talar till mig. så jag kan väl vara lite diplomatisk, då.

en annan serie som inte talade till mig var hbo:s ”hung”. gillade scenen i första avsnittet där de två tjejerna tog mod till sig och kysstes, varefter de vände sig till huvudpersonen med budskapet att han nu var överflödig och kunde gå. pluspoäng.

”gengångare”, däremot, det är en serie som talar till mig.
fast nu är det ju fotbolls-em.

– – – – –

och jag blir så trött på saker som dyker upp efter 20 år och spökar.
först blev jag ledsen, men nu är jag mest arg.

ont gör det, oavsett.